Rabu, 6 Julai 2016

Ramadhan Bulan Pengampunan - 1 Syawal Hari Kemenangan

Saya sahaja ke, atau memang saya update blog saya sendiri hanya sekali dalam masa sebulan ? Ok, mungkin bukan saya sahaja.


Selamat Hari Raya Aidilfitri
Sumber gambar : Google Images

SIBUK    
Hmmm.. kalau anda sendiri buat kajian tentang saya pun, anda semua mesti tahu yang sekarang ni saya dah tingkatan 3 pada tahun ini. Jadi, saya memang sangat sibuk selepas cuti selama dua minggu hari tu (cuti lepas mid-year exam).

TUGASAN PT3 
Baru je lepas buat kajian sejarah hari tu. Lepas cuti seminggu ni, kena buat kerja untuk subjek geografi pula. Sabar je lah. Lepas PT3 nanti, Insya-Allah dapat ketenangan sikit.

HARI NI HARI RAYA 
Kalau lihat pada tarikh saya menulis tentang perkara ni, iaitu 6 Julai 2016, sesiapa yang masih ingat pasti tahu bahawa tarikh ini juga merupakan tarikh 1 Syawal 1437H yang bermaksud, pada tarikh ini, umat Islam menyambut hari kemenangan (hari raya) setelah sebulan berpuasa pada bulan Ramadhan.

RUMAH TERBUKA 
Sebenarnya, saya sekeluarga rancang nak pergi Seri Perdana hari ni, untuk menghadiri majlis rumah terbuka perdana menteri, tapi nampaknya hajar itu tidak tercapai. Reda je lah. Disebabkan ketidakjadiaan itulah saya sekeluarga pulang semula ke rumah dan buat kerja masing-masing. Saya tak perlu nak beritahulah apa yang saya buat, sebab dah memang teramat jelas yang saya sedang menaip sesuatu untuk blog saya masa ni.

Tak ada banyak gambar nak post. Maaflah. Saya ciplak je gambar atas tu daripada Google Images. Tak tahulah siapa punya, tapi maaf jugalah kalau saya langgar hak cipta. Boleh beritahu saya kalau gambar tu ada hak cipta, saya akan segera padam daripada blog saya.

Saya boleh nak cerita banyak, tapi saya tak dapat nak buat sebab saya sendiri sebenarnya tak tahu apa nak diceritakan. Jadi, saya rasa sampai di sini sahajalah apa yang saya nak ceritakan kali ini dan saya juga nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada seluruh umat Islam di dunia dan semoga kita bertemu lagi dengan Ramadhan yang akan datang. Insya-Allah.

MUHAMAD AZLAN ISLAM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan