Isnin, 1 Mei 2017

MSU Cyber Games Competition 2017

1 May 2017, bulan baru, cerita baru. Tapi, kali ni, nak update tentang "MSU Cyber Games Competition 2017" yang diadakan semasa awal bulan Mac di MSU 🏫 😆.

Pada mulanya, sekolah saya dapat surat tentang competition ni dan Cikgu saya bagi saya peluang untuk masuk. Tapi.. Hmmm.. Bila dengar "Cyber Games Competition", saya fikir.. ada..lah kot game yang saya main macam Blackshot ke, CS: GO ke.. sebab saya memang biasa main game FPS je 🔫. Tiba-tiba dapat tahu, gamenya adalah DOTA 2. Masa tu, harapan agak berkecai juga sebab, ya.. saya memang main DOTA 2, tapi dah lama dah saya main, dan masa saya main dulu pun, bukannya saya selalu main sangat. Kira macam budak baru nak up lah dalam game tu masa saya main dulu. 😅

So, akhirnya, setelah berbincang dengan guru pengiring dan beberapa rakan saya yang nak masuk competition ni tapi tak boleh sebenarnya sebab nak bawa 1 team je, keputusan telah pun dibuat dan sekolah kami membawa 1 bas murid sekolah kami yang nak lawat MSU 🚌. Saya antara orangnya. 😉


Banner yang dipaparkan melalui LCD Projector 🙄


Bukan sahaja melawat MSU, tapi, kami juga hadir sebagai supporters kepada 2 team sekolah kami. Kalau tak silap saya, team yang ke-2 tu, mereka bayar sendiri duit penyertaan mereka. Mereka memang betul-betul nak masuk competition ni dan saya akui yang mereka memang antara player yang hebat main game DOTA 2 ni. 😏

Nak buat macam mana, sekolah kami tak dapat TOP 3, 😌 tapi dapat TOP 5 daripada lebih kurang 20 lebih sekolah yang turut serta dalam pertandingan ni 😊. Saya rasa sekolah saya boleh menang sebenarnya, sebab berdasarkan apa yang saya dengar, masalah sekolah saya tak menang tu adalah kerana mereka kena ikut peraturan yang telah ditetapkan je. Lagipun, salah satu peraturannya memang kena main dalam masa 30 minit, and.. ada beberapa tower tertentu yang mereka kena destroy untuk dapatkan point. Hmmm.. itulah masalahnya, main pakai point. So, mereka tak dapatlah main DOTA 2 ni secara.. boleh saya katakan "permainan penuh". 😐


Tulisan besar "msu" 😍


Tapi, tak apa, bulan Jun ke Julai ni.. Hehe, saya pun lupa, mereka akan main lagi untuk sekolah saya dan kalau berjaya memenangi pertandingan tu, mereka akan lawan team daripada Singapore dan Indonesia pula. 😁😁😁


Para pemain dan supporters 🙃


Saya memang teruja dapat ke MSU untuk kali kedua 😄. Saya pernah ke MSU masa saya form 2 iaitu pada tahun 2015. Maksudnya, 2 tahun lepaslah 😎. Kali ni, saya ke MSU untuk "MSU Cyber Games Competition 2017" selama 2 hari, pada 1 dan 2 Mac 2017. Kelainan kali ni, saya dapat lawat MSU dan dapat tahu tentang program-program yang ditawarkan di MSU ni. Saya rasa berminat nak masuk program Foundation in Information Technology lepas SPM nanti 💻sebab saya memang minat bidang IT 👨‍💻.

Rasa minat nak masuk MSU ni memang ada, tapi, tengok keadaan dululah. Kita mampu merancang, tapi Tuhan yang menentukan. 🙂

Sekian sahaja untuk kali ini, terima kasih kepada korang semua yang masih menyokong saya. 😊

🤜 MUHAMAD AZLAN ISLAM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan